onsdag 18 maj 2016

Blommor , igen.......

Pion liknande denna gången.


Underbara eller hur?

Vänta tills ni ser hur lätta de är och HUR du formar dem.


Hi hi !

EK punch och bak mått som är skålade.
Du kanske har något annat skålat som du kan använda.


Klipp in som jag visar här.
Fina pistiller, finns i alla färger.
Jag använder akvarell papper.


Jag har en liten bricka som underlag,spreja med vatten eller mist.

Lägg blombladet i en av de skålade måtten och tryck till.
Gör så på alla blombladen.




Super snabbt och lätt !


Jag använde 4 stycken till en blomma.
Limma dem omlott.
Övan på varandra


Titta vad fin den blev .

Sen tryckte jag ihop den lite så den inte var så öppen.
Gör det efter du satt i pistiller för då rätar man ut den lite.


Gör ett hål och trä i så många pistiller som du vill ha.


Nu kan du trycka ihop den lite så att den skålar sig mer.

Lätt som en plätt !

Hoppas att ni testar .
Den blir riktigt söt och fin.

Lycka till !



1 kommentar: