onsdag 27 januari 2016


Håll i hatten !!!
Detta blir en lååååång tutorial men den som väntar på något gott...

6 kantig ask.


Jepp jag fortsätter med hjärtan.


Lite saker som jag har använt.


Quicksand cardstock.


Så här bigar du den större biten


Gör en liten markering i mitten på varje panel.



Så här bigar du nu med utgång från mitt markeringen.


Klipp så här och gör små hål.


Vik i dina bigade linjer.


Limma eller tejpa och vik över.




Jag fann denna i gömmorna och den passar perfekt inuti asken.
Det blir lättare att få det jämnt och fint.



osv



Då bigar vi den mindre biten som skall slutas om utan på asken.


Flytta fram pappret ca 1/16 eller en halv åttondel
och biga igen


Denna dubbel bigningen gör att den sitter fint runt om asken.


Stämplade mitt motiv, tog med en kantstans ut ett fint mönster i toppen och punchade ut halv cirklar som bildar fot basen.


Asken är fin som den är men läcker med omtaget runt.
Jag distressade och trädde seambinding som jag färgat med walnut stain.


Limma eller tejpa .
Bara att följa bigningarna så sitter den så fint runt asken.


Jätte trevlig ask.
Lite pysslig men det tycker vi ju om .

Lycka till !

Några fler ...
Den var ju bara så kul att göra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar