onsdag 30 december 2015

Håll i hatten för denna gången blir det en lååååång tutorial !

En 6 kantig ask .


Klart att jag fortsätter med hjärtan .....


Lite saker som jag har använt.


Du behöver 2 bitar cardstock i detta fallet quicksand, en favorit.
Tycker att den passar banne mig till allt.


Inga konstigheter


Här gör du bara en liten markering på mitten av bigningarna.



Här bigar du.


Klipp och gör hål för bandet.


Förstärk alla big linjer


Tejp eller lim här.
Vik över .



Hittade denna burken och den passade perfekt inuti asken.
Det blir lättare att få det jämnt och fint.

Nu skall alla flärpar mötas.




Nu till omtaget om asken.


Flytta fram pappret ca 1/2 16 del 
och biga igen



Stämpla ditt motiv och ta ut små rundlat till fötterna.Samtidigt tog jag en kantstans .



Trä ett fint band 


Tejpa eller limma så här


Fortsätter med hjärtan...



Det var lite mäck men ....
Rooooolig att göra.

Lycka till !

Jag gjorde några fler varianter....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar