tisdag 22 september 2015

Mixed Media-tavla.

Hej!
Till denna vecka har jag gjort en liten tavla i Mixed Media stil. Jag tog en gammal vit ram och målade den svart med akrylfärg (svart Gesso går också bra.)
Därefter samlade jag ihop lite blandat material, allt går bra trä, metall, kork, blommor, chipboards och rester av annat mm. Jag limmade sedan upp detta lite på höjden.

Jag fäste även en del bling på tavlan.
Sedan målade jag allting svart.
Nu började jag måla lite sporadiskt med Inkagold-Old Silver och Gold.
Därefter tog jag lite Distress Paint-Cracked pistachio och olika Mica Powder och lekte loss.
Efter att ha duttat och kladdat färdigt, och fäst lite mer bling och även paljetter, blev tavlan såhär!
 

Ha en bra vecka, så ses vi nästa tisdag!
MVH
DT-Malin Viberg (fd Näslund)
 
 
 
 

3 kommentarer: