tisdag 15 september 2015

Mixed Media LO

Hej!
Denna vecka har jag lekt loss lite. Jag ville göra en riktigt kladdig LO. Jag väljer ofta ett svartvitt foto för att slippa begränsa mig i mitt färgval, så jag kan välja fritt! Jag har oftast ingen plan när jag börjar utan jag låter fantasin flöda. Jag började med att stämpla med några av Finnabairs underbara stämplar från Prima.

Jag stämplade både med grå StazOn och crushed olive -Distressed Ink
Därefter sprayade jag vatten över allt ihop och lät det rinna lite.
Jag arbetade därefter in lite mer StazOn på en stencil för att få en stenväggskänsla
Jag stänkte gul mist, och la även dit delar av chipboards runt fotot. Sedan tog jag lite Micro Beads, svarta och blandade med gel.
När massan var klar, strök jag ut den med en spatel.
Avslutningsvis, stänkte jag ännu mer mister, snurrade fast lite svart sytråd, häftade fast en pappersbit och satte fast en rubrik.!
Hoppas ni gillar resultatet!
MVH
DT Malin Viberg (fd. Näslund)
 
 
 
 

4 kommentarer: