onsdag 23 september 2015

I dag blommar vi ut 
och gör blommor


I akvarellpapper och vitt ris papper.


Detta har jag använt brads

Speja med mist eller vatten.

Jag kniper om med en pincett och vrider vartannat blom blad åt höger och nästa åt vänster.
Blommorna i ris papper bara skrynklade jag ihop .



Här bara tråcklar jag ena kanten och fäster .


Nu skall allt monteras.


Jag punchar ut en rundel och sätter i botten.
Tycker att blommorna sitter bättre fast då.


Så här blev de i rispapper.
Jag satte en efter en på sylen och limmade lite emellan.
Det var lite pimsigt men de blev ju så fina.


Brads , pistiller och halv pärlor i mitten på blomman.
Lite stickles på pistillerna.


Jag fick ju sätta mina blommor på något.
Vit kortbas,Quicksand cardstock och mönster papper från Lemoncraft.


Lite lager på lager kort.
Fin text stämpel från Svenska textstämplar.

Hoppas att ni provar på att göra era egna blommor.
Det är så kul.
Crealies har många fina blomdies till en bra peng.

Lycka till !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar