tisdag 4 augusti 2015

Kort i guld & svart.

Hej!
I dag vill jag visa ett kort jag gjorde av två underbara papper. Som kortbas valde jag svart cardstock och skar till 11,5x15 cm, och vek dubbelt. De papper jag använde till detta kort är ett från BoBunny-Emporium Bazaar och det andra från KaiserCraft-Antique Bazaar Collection.  Jag inkade kanterna med Distress Ink- Black Soot.
 
Jag fäste alla pappersbitar ovanpå varandra med distanskuddar. 
Sedan tog jag en bit cheeseclot och färgade in med lite Distress Ink-Black Soot.
Nu var det dags att plocka fram lite mer dekorationer till framsidan. Jag valde lite från denna härliga hög!
Det slutade med att jag använde det vackra bandet från Scrapberry`s , Brunguldiga paljetter , trächipboard och Washitape.
Till sist gnuggade jag in lite Mica Powder-Rust, skvätte svart och metallic chalkpaint lite här och där, tills jag kände mig nöjd. När Glossy Accent hade torkat och allt var fastsatt blev det färdiga kortet såhär!
Ha en skön vecka!
MVH
DT Malin N (Viberg)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar