tisdag 18 augusti 2015

Bröllopsalbum del 1.

Jag hade glädjen att gifta mig denna sommar och fick då en underbar present från Pysseltagen. Ett gatefold-album från Prima och papper från Maja Design - Summer Crush. Jag tänkte göra en kort serie hur jag dekorerar ett sådant album. Albumet är naturfärgat vilket är otroligt snyggt.


Jag började med att "inka" alla kanter runt albumets ut och -insida, samt de 8 hårda chipboardsidor inuti, jag valde Distress Ink-Black Soot
Därefter började jag montera alla papper. Jag gillar dubbelhäftande tejp bäst för då blir det slätt och fint.
När jag satt fast de grundpapper jag ville ha på varje sida, "inkade" jag kanterna igen för att papperskanterna också skulle bli lite sotiga.
Det är viktigt att "inka noga, annars ser det slarvigt ut. Nu är alla sidor fyllda med grundpapper och jag tänker visa början  på innehållet nästa vecka.
Ha en fortsatt solig vecka!
MVH DT-Malin Viberg (Näslund)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar