lördag 28 mars 2015

Överraskning...

Hej!

Hittade små söta 4-packs äggkartonger i min mataffär, har set dom några år på rad nu;) Kommer till påsk och brukar finnas vid Kinderäggen.  


Jag ändrade färgen på kartongerna, gul i orginalfärg. 1-2 lager gesso och dom fick en beige-vit aktig färg i grunden.
Har använt mig av dies från Spellbinders, fåglen utstansad. Blad och blommor är  dom nya Crealies diesen och videkvisten är från Craft & You designs.
 

Har även denna gången använt mig av dom ful snygga fåglarna från Tim Holtz. Målade med distress refils. Kunde inte låta bli att sätta lite Crackle Accent i ögonen på fåglen;)
 Blad och blommor har fått Gelly Roll penna på sig, Stardust.
 

Lite "ostduk"/"gasbinda" sticker fram under motiv och blommor.
 

Innehållet i denna blev faktiskt kinderägg, men det kommer att stå ett grattis på kartongen. Det blir nämligen kalas idag och den stora presenten har personen redan fått, men detta passar som en liten extra present;)
 
Om ni besöker butiken så finns det ytterligare en ägg-kartong med en annan fågel på.
Det finns även en av askarna som jag bloggade förra helgen.

Material;
Mönstrat från Prima
Dies Spellbinders, Crealies och Craft & You
Stämplar från Tim Holtz
 

Ha en fantastisk helg!

Kram

Erika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar