torsdag 5 februari 2015

Ett litet tips!!

Idag bjuder jag er på ett litet tips som förenklar lite i pysselverkstaden :)

Om ni som jag gillar stansar och även precis som jag sparar på aaaaaalla små spillbitar (för de kan ju vara bra att ha) så vet ni hur klurigt det är att få in den där lilla biten i stansen, och ännu värre är att hålla den på plats!!

Men idag delar jag med mig av ett enkelt tips som gör det superenkelt att stansa även i de minsta spillbitarna :)

 Man ser ju ganska snabbt att den där biten är alldeles för liten.... Fast kanske ändå inte....



Jag plockar fram mitt Post-it-block och klipper till en liten bit som passar och fäster den på pappersbiten jag vill stansa i.


 Å vips så kan jag hur enkelt som helst hålla i pappersbiten och även passa in exakt vart jag vill stansa ut min blomma! Såååå enkelt :)



Och eftersom det är så tunt papper så går det lätt att stansa igenom det oxå ifall man råkar sätta post-it lappen över stället där man stansar.



Ibland dyker det upp små tips här ifrån mig i stället för mina vanliga skapelser, och ibland kanske både och!

Kram på er!
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar