tisdag 20 januari 2015

Kort utan desigpapper

Tjingeling. Har ni någon gång stått där och skulle göra ett grattis kort och inser att ni saknar snygga papper? Jag var inte riktigt där utan jag har valt att göra ett grattis kort med bara cardstock. Cardstock som det finns hur många färger i som helst :) och ofta har man lite spillbitar kvar.

För någon vecka sedan var det en scrappare som efterlyste beskrivningen på vår FB grupp "skapat av Pysseltagen" till Popup box card, så här kommer en bild. 

Jag har använt ett 30x30 CS som bas, skurit till det 30x16cm och bigat på 7, 14, 21 och 28 cm. På andra sidan bigade jag på 8 cm, fram till 21cm bigningen.  
Jag har klippt bort de 3 små rutorna och sen klippt 2cm delen lika snett som på bilden,
Är du osäker på hur du ska göra så kolla först in en av de fina beskrivningarna som finns på bl.a youtube.


Jag har använt följande:
4st olika rosa/röda Cardstock
2st olika blå Cardstock
Grön cardstock till gräset
Krympplast till skyltarna vid dörren. Skrivit med vanlig permanent penna.
Vitt glitter på molnen och de utstansade 2:an och M.et (skylten ovanför dörren är utstansad ur en spellbinders dies)
Bling blommor
En MS punch som liknar denna Dolly punch 
Paperpen,gräs/istappsdies och flaggdies är ur egna gömmor.






Passar på att visa ett nyckelpige kort också.


Vingarna på nyckelpigan sitter fast med en brads så de går att föra fram och tillbaka i sidled.

Ha en superbra tisdag allihop :)
Kram Malin


4 kommentarer:

  1. Wow vilket kort vilken unge skulle INTE bli tok glad för ett sådan fint och väl tänkt kort. Helt fantastastiskt 💖

    SvaraRadera
  2. This is just gorgeous. I keep going back for one more look. Wow, wow, WOW!!! I love it
    Lena
    xxx
    Lena’s Creations

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer and Thank you Lena. Hugs Malin

    SvaraRadera