tisdag 6 januari 2015

En gå-bort-blomma!

Hej på er kära pysselvänner och god fortsättning på det nya året! Idag är jag Malin (och på torsdag är Malin jag, hihi)!

Det är många besök så här i ledighetstider och jag tycker alltid det är roligt att ta med sig något litet hemmagjort när man kommer på besök.

Till ett av dessa tillfällen så gjorde jag en gå-bort-blomma med egengjord kruka :)

 Jag har fått en stor plåtburk från ett restaurangkök (kolla med skolköket, eller någon restaurang nära dig, de har nästan alltid stora burkar som man får ta) som jag sen målade vit och sist gjorde decoupage över.



 Jag plockade lite mossa i skogen, tryckte mossa i botten på burken, satte ner hyacinterna där jag ville ha dem och täckte över med ett till lager mossa.



 De breda sidenbanden som finns i butiken ger så himla fina rosetter tycker jag, så ett sånt band passade jag på att använda här, jag tog det dubbelt och gjorde en fluffig rosett.

Som dekoration fick det bli två fina kvistar och pärlband i botten och toppen.



 I mossan stack jag ner lite kvistar från butiken, såååå fina och går att ha till små mycket :)



Och så ett par trähjärtan i mossan oxå!


Det är så roligt och enkelt med decoupage, har du inte provat så leta fram några plåtburkar i din återvinning eller skafferiet (du får laga middag på innehållet ikväll, hihi) och sätt igång!

Perfekt färg till detta är chalkpaint och så finns det sååååå många fina servetter i butikens sortiment!




Material:
Chalkpaint - Vit
Servetter (den jag använt hittade jag längst ner i min byrålåda men det finns så många andra fina i butikens sortiment)
Decoupagelim - Matt och superbra penslar
Brett sidenband - Rött
Pärlband - Vitt
Glossy Accents - att limma pärlbandet med
Stora bruna dekorationskvistar
Mindre vita dekorationskvistar och snurklor


Kram 
BellaMio

1 kommentar:

  1. Jättefint BellaMio <3 Så bra att du o Malin kunde byta dag :)

    SvaraRadera