onsdag 24 september 2014

"Charmsboett" och andra smycken.

Minns ni förra onsdagen? Då lovade jag att vända på "charmsboetten" och visa vad jag gjort med den.
Jag använde kugghjul och  motringar som du hittar här i Pysseltagens webbutik.  I mina egna gömmor hittade jag en gammal kedja och örhängen som jag sparat för eventuellt återbruk ;-).  Jag har också använt ett  tvåkomponents resin. Man kan "nästan" lika gärna använda Glossy Accents.  Om du använder Glossy Accents krävs mer tålamod. Man kan nämligen inte hälla/fylla på lika mycket Glossy Accents på samma gång, som man kan göra med resinet. Man får hälla/fylla på det i omgångar och låta det torka/härda ordentligt mellan gångerna. Kan nog ta en vecka... men det är väl det pyssel handlar om ;-)

Så, det är bara att arrangera kugghjulen i uret som du vill ha dem och hälla på Glossy Accents/resin.
Det syns inte på bilden men resinet går ända upp till kanten på boetten. Det ser ut som om kugghjulen ligger och svävar fritt i vatten. Superläckert! Med de resterande kugghjulen gjorde jag en ring också...
och ovan ser du även örhängena.
Återigen gamla återbrukade charms... hade jag haft mer tålamod så hade jag lagt en beställning på  Pysseltagen och inväntat den. Inger har massor av läckra charms att välja mellan. Kolla HÄR! Som du ser på bildenkan man även använda band/spets, men också halvpärlor/ rhinestones eller varför inte några av Pysseltagens alla pappersblommor/rosor. Det är bara din egen fantasi som sätter gränserna :-)
Min blogg
Lena-Marie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar