måndag 25 augusti 2014

Kort


Hej!

Ett nytt kort i min tillverkning :) 
De jag har använt är kuvert, mönstrat, enfärgat papper 
 plus dekorationer. 

Börja med att klistra igen fliken på kuvertet. Tejps/klistra på papperna på kuvertet fram och baksida.
(fick inte med på bild de pappret som jag har på baksidan)

Sen skär ni av en bit, jag har 4 cm här. Detta blir öppningen på kortet. 

Här ser ni hur de blir. Den lilla biten blir som ett "lock". 
Det som är inuti "kuvertet" är ett mönstrat och enfärgat papper som man kan skriva på.  

För att "locket" ska sitta kvar har jag limmat fast ett band som knyts runt kortet. Jag har dekorerat med en stämpel från RoxStamps, olika blommor från bla 13arts och Daisy Flowers. Rosknoppar, metallhörn och pearls har jag också använt.



Lycka till och ha en bra vecka!

Kram Karolina


Pysseltagen- din scrapoas på nätet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar