onsdag 25 juni 2014

Tombows akvarellpennor i fokus, del 4.

På det här kortet har jag fokuserat på två tekniker med Tombows akvarellpennor.
Jag har färglagt My Favorite Things' Lily, som jag stansat ut från akvarellpapper. Med bara två pennor i lila för liljan och en penna i grönt för bladen och stjälken, kommer man långt.

Ju fler lager du lägger på med pennan desto intensivare blir färgen. Utnyttja det till att få fram liljans naturliga skiftningar. De flesta blommor är mörkast i mitten och tonar ut ju längre ut från mitten man kommer. Använd Tombows blenderpen för att jämna ut färgen om du tycker att det behövs.
Den gröna sytråden är färgad med Tombows akvarellpenna, så klart ;-) Biljettstämpel, cardstock och charms hittar du i Pysseltagens webbutik. Jag har använt Spellbinders Decorative Labels 8, för den vita ramen och monterat den på Classic Kraft cardstock. Maja designs Vintage Autumn Basics designpapper och vanilla cardstock ligger ovanpå den vita ramen. Som ståndare och pistiller har jag använt Liquid Pearls och stickles.
Glad sommar på er alla kreativa pysslare!
Lena-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar