lördag 21 juni 2014

Nu startar vi igång....


Hej!


Äntligen är det dags att kicka igång den nya bloggkursen lagom kanske till semestern eller om det blir en regnig dag, vilket vi inte hoppas;)

Precis som förra gången så börjar jag med lite allmän info och material;)

Så vad tänkte jag att vi ska göra då?????;)))))))))

Vad sägs om att hänga med på sy-junta/picknik...




Skrinet har cirkamåtten 20x15 cm, höjd ca 13,5-15 cm (utan och med fötter)



Kan vi tänka oss att hänga med på denna resan?;)

Det kommer att finnas 2 olika kit denna gången! Ett med fötterna 
på bilden och ett utan fötterna.

Kiten går att beställa och ni kommer direkt till dom olika genomm att trycka på länkarna på respektive kit;)

Innehåller;
3 st Chipboard
2 st Cardstock
2 st Handtag till lock
2 st Handtag på sidan
4 st Gångjärn
12 st Mini brads (handtag på sidan)
1 pkt Long brads
4 st Fötter

Innehåller;
3 st Chipboard
2 st Cardstock
2 st Handtag till lock
2 st Handtag på sidan
4 st Gångjärn
12 st Mini brads (handtag på sidan)
1 pkt Long brads
Dessa kiten innehåller grunden till att skapa "Syskrinet".
Det som jag har använt i övrigt är;
Mönstrat för att klä den med, jag har använt 3 st A4 papper från Pima
Kniv
Sax
Linjal
Liten plattång (klämma till bradsen med)
"Syl" för håltagning till öljetter
Tålamod
Mycket kaffe
Stor gotte skål
Noggrannhet, det lönar sig
 i slutändan för passformen;)

Det kan också vara bra att beställa hem något extra ark chipboard och cardstock för shit happens;)
Jag har själv fått skära om några delar som blivit nån millimeter fel vilket i slutändan kan 
ställa till det.  Ta gärna en titt på den första kursen, där finns lite bra tips;) 
Ni hittar den Här!

Nu har ni veckan på er att fixa fram material och är det något ni undrar över så finns jag på 
Sommar Jippot nästa helg med mitt skrin;))
Alternativt fråga på facebook;))


Ha en fantastisk helg!


Kram

Erika




3 kommentarer:

  1. Jättefräck, en sån' vill jag gärna prova på att göra!

    SvaraRadera
  2. Du är så välkomen att vara med Tant Brun;)
    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  3. Hoppas man hinner med om man beställer i kväll?!

    SvaraRadera