fredag 14 februari 2014

Sugen på mer blommor ?

Jag är egentligen inte den "blommiga" typen ;) men jag har blivit inspirerad av senaste tidens alla blommor. Jag har gjort mindre pilliga blommor som passar mig... skulle önskat att jag hade tålamod som räckte till de där söta små men ack nej... Men dessa är också finfina och passar min scrapstil bättre. Visst är vår hobby underbar ? Alla stilar är fina och man kan leka loss och inspireras överallt.



Jag har sett liknande blommor på nätet och de kallas där kapsylblommor. I mitten av blomman har jag en kapsyl. I själva kapsyl kan du dekorera med vad du vill. På denna har jag valt en knapp. 

Du hittar kapsylen jag har använt här. Den är snygg i brunt men till just detta ville jag ha en annan färg :) Det finns superläckra wax i butiken. Med dem färgar du enkelt in tex dekorationer av metall. De fungerar även fint på chipboarddekorationerna från Blue Fern Studio

 



Jag gör så att jag tar en pytteliten kula av vaxet och värmer i handen sedan stryker jag ut det med fingret. Svårt att se på den lilla fågeln här men det lägger sig som ett tjock skimrande lager. Riktigt snyggt !

Jag ritar en cirkel på gamla boksidor och klipper ut. Ca 6 st i lager har jag använt. Skrynkla varje papper innan du limmar ihop i mitten. 



Limma fast kapsylen i mitten och klipp jack in i "blomman". Ta stickles längst ut. 


Jag har även mistat lite på min blomma och dekorerat med snygg tråd i jute lite slarvigt. 

Här är några mindre varinater där jag har använt dessa små formar i mitten och lite bling



Nästa vecka så får ni se hur en del av dessa ser ut på en layout :) 
// Helena 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar