onsdag 18 december 2013

Mååååånga julkort blir det....

Jag lovade ju att visa julklappsetiketter idag, men tyvärr får jag lov att visa ett gäng julkort istället. Igår kväll var det meningen att jag skulle ha mys med glögg, julmusik och etikett-tillverkning. Men i stället tillbringade jag kvällen på akutmottagningen. En mycket stoooooor och framförallt tuuuuuung häst, blev lite rädd och hade oturen att ställa sin bakhov just där min högerfot stod. Efter röntgen konstaterades sprickor i benen i foten. Nu blir det en lugn julhelg med mycket julgodis och soffhäng istället.

Så idag blir det ett gäng julkort som jag och min familj tillsammans pysslade ihop i fredagskväll!

 Vår familj brukar inte skicka så många julkort men i år bestämde vi oss för att göra en ansträngning och knåpa ihop ett gäng och skicka till släkt och vänner.


Vi höll det enkelt för att alla i familjen skulle kunna vara med och tillverka dem och mys/pysselfaktorn var hög :) Hela 15 kort fick vi ihop under en kväll.



Vi använde vit cardstock som kortbas och med den urläckra diesen från Go Kreate stansade vi ut en bit även den i vitt som vi sen embossade med en embossingfolder. Kanterna färgade vi in med lite blå distressdyna.

Vi stansade ut snöflingor i blått och ovaler i vitt till texten som vi stämplade med svart och sedan embossade med clearpulver. Lite bling i mitten på snöflingorna och ett vitt band så var korten klara!!

Sist av allt stoppade vi dem i Cellofanpåsar, skrev på adresserna på en bit cardstock och tejpade igen påsarna. Jag skickar nästan alltid mina kort direkt i cellofanpåsen, tycker det ser mycket finare ut och dessutom är det supersvårt att få ner korten i kuvert!

Måste verkligen rekommendera Cellofanpåsarna som Inger har i butiken, de är 16,5 cm så även om man har extra mycket dekorationer på kortet kommer de få plats, och sen är de av riktigt bra kvalitet. Stadiga och med bra tejpremsa, ingen sladdrig påse inte!



Ja det var det jag hade möjlighet att bjuda er på idag. Nu vill jag passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL och hoppas att ni får en underbar julhelg med nära och kära!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar