onsdag 14 augusti 2013

Kort till en vän

Jag har en vän som fyllt år och hon älskar rosor så jag gjorde ett kort på temat.


Enkelt och snabbt gjort men likväl uppskattat! Rosmotivet har jag stansat ut från ett papper från Pion Design, jag som inte är så mycket för färglagda motiv tycker de papperna är perfekta!!



I botten på kortet har jag använt både ostduk och kakservett.

 Glitterfjärilar har jag klippt ut från ett annat pappersark från Kaiser Craft.

Det är så himla poppis att ha små korn av embossingpulver runt om sina motiv och nu har även jag testat det för första gången! De embossingpulverna som kommer från Stampendous och heter Aged embossing anamel är perfekta till detta då de har lite större korn.



 Den här stämpeln är en av de finaste jag har!! Jag tycker verkligen texten stämmer och man ska vara rädd om sina vänner. Stämpeln igår i ett set från Crafty Secrets.

Jag valde att embossa den med svart pulver och sen stansa ut den med en spellbinderdies.



Metallblommor under rosorna ramade in det hela och gav en snygg slutkläm :)


Material:
Vit cardstock
Metallblommor
Staketdies - Memory Box
Rosmotiv från Pion Design
Textstämpel från Crafty Secret
Embossingpulver till stämpeltexten
Pappersark med fjärilar


Nu blir det till att städa pysselrummet!!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar