måndag 26 augusti 2013


Hej hej!

Vet inte varför men vitt är ju så fint och idag har jag gjort ett kort i just vitt med lite grått i. 

Har limmat fast de olika dekorationerna på ett vitt cardstock (14*14 cm) och sedan målat med vit gesso på allt. Man får måla ett par gånger för att de ska täcka bra. När det har torkat sprayar jag med en färg som jag själv har blandat med vit Distress Stain, ett par droppar med svart akrylfärg och lite vatten så den blir lite lösare i en mist flaska. Ni väljer antalet droppar med den svarta efter hur mörk grå ni vill ha. När allt är torrt tejpar jag fast detta på ett vikt vitt cardstock (14,5*29 cm). 


Fjärilen och de stora bladen har jag gjort själv med Hearty lättlera och med Flower Garden silikon form. Tryck ner leran i formen och den får torka ordentligt i några timmar. Denna leran är perfekt om man vill ha fina dekorationer på ett kort om man ska skicka iväg det, för de väger inte mycket... :)



Material:
 CardstockGessoDistress Stain (ni kan välja efter tycke och smak)
Dekorationer: härhärhär samt här och här

Tack för idag.

Kram


Pysseltagen- Din scrapoas på nätet



1 kommentar:

  1. Ett väldigt vackert och kreativt kort,gillar det enormt mycket.
    Vänligen Susanne Friberg

    SvaraRadera