lördag 13 juli 2013

Krya på dig...

Tjohoooo...
 
Lördagskväll igen och snart, snart får jag också gå på semester;) Om 2 veckor alltså;)
Men tills dess så fortsätter jag bjuda på lite inspiration och idéer.
 

För ett tag sen behövde jag ett krya på sig kort till en vän och då hade jag precis fått hem dessa papper från Prima. Mjuka och pasteliga!


Ville göra ett kort ganska sanbbt, tro mej, det går inte fort på detta scrapbord;)
Och då är det super att plocka fram papper från en papperpad i stl 6x6.


Har börjat använda bokstavs-stickers, Prima, för att det snabbare ska gå att skriva namn etc
Jovisst det är inget nytt, men dock så behändigt. Här har jag dessutom använt mej av 2 färger för att få till ett djup och kontrast. Det ser väldigt grönt ut på fotot, men det är det inte i verkligheten, då är det turkos.


Återigen har jag använt min kära kotte dies och gjort rosor. Bladen kommer från Tattered Poinsettia diesen, TH. Har delat på de utstansade blommorna. 
Gillar när man kan använda saker året om fastän det är en dies att göra julblommor med;)


Insidan med några stämplade tags och fraser. 
Kortstommen har jag gjort i akvarellpapper.

 

En enkel baksida där jag vävde pappers spillet. Kortet hamnade i en påse med diverse läslektyr och godsaker. Allt för att muntra upp en vän!

Material;
TH stämplar; Artful tools och Simle sayings
TH Dies; Kotten och Poinsetta

Både stämplar, dies och papper har ju tagit slut i shopen, men det finns ju otroligt mycket annat istället. Jag säger som ett stort känt varuhus brukar säga;
"Finns idag- kanske inte imorgon" och det stämmer faktiskt in på Pysseltagen också;)


Ha en trevlig lördagskväll!

Kram

Erika



2 kommentarer: