lördag 6 april 2013

Kurs Del 4 Reseväska

Hej!

Hur går det för er? Är det jobbigt att ni får vänta?

Jag hoppas att ni känner att ni kan jobba på i er egen takt!

Nu kör vi sista delen genom att klä insidan och göra lådorna på insidan;)
 


Nu är det dags att klä insidan! Det jag har gjort när jag klätt min insida, där jag gjorde små lådor, är att jag tog bort 4,5 cm från längden på dom smala sidorna. Titta på bilden så förstår ni vad jag menar;)! Klä båda sidorna, men tänk på att ni inte kan mäta utsidan utan att ta bort tjockleken av chipboarden.
Tex Bakstycket är 10 x 15 cm och chipboarden är 2mm tjock, då tar 
man bort ca 4-5 mm från måtten.  Men tänk på att det är bättre att prova och ta bort lite till

 
Här ser nu hur jag menar med att ta bort 4,5 cm från dom smala sidorna. Detta gör jag för att det inte kommer synas ändå;)
 

Nu behöver vi lite chipboard;) 
3 st 5x 2,8 cm
Obs! Nästa mått vill jag att ni dubbel kollar med ER låda så att det första måttet fungerar på ER reseväska.
1 st 14,6x 2,8 cm

Innan vi klär bitarna testar vi så att det passa!
 Det gör inget om den långa biten går lite trögt att sätta på plats, men det får inte bli så att dom yttre väggarna bågnar ut;)
Funkat det så ska vi klä dom;))
 

Nu tar vi och klär den långa biten och två korta, men bara på en sida!
 

Den tredje biten klär vi med 2 bitar mönstrat, 11x 2,8 cm. 
Klipp till kanterna som på bilden!

 
När jag ska montera biten på motsatt sida så viker jag bak dom första flärparna. 


Så här vill jag att era bitar ska se ut efter att ni monterat det mönstrade pappret;)
Påminner om visa star wars flygmaskiner;)
 
Ni kan montera dom yttre sidorna! Anledningen till att vi har dessa är för att kunna ge topp plattan stöd i ytterkanterna.
Nu ska vi montera mittendelen;)
Om ni har lådan framför er så kan ni mätta, från vänster, 6,1cm. Tips är att använda ett klister som tar en liiittten stund att torka för då kan ni korrigera lite;)


Jag sätter lite klister på dom övre kanterna, även på den vänstra som ni inte ser i bild;)
 Tänk nu på att kontrollmätta mittendelen så att den blir rak när ni sätter fast toppplattan.
 

Sen sätter ni på toppen plattan! Nu bör ni ha fått 2 fack!


Jag återkommer senare i eftermiddag med bilder och beskrivning på lådorna!
Lycka till så länge!

Här hittar ni;
 



Ha en pysslig lördag!

Kram

Erika







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar