fredag 1 mars 2013

Romantiskt med Pion Design

 
I dag vill jag slå ett slag för fyrdelade papper !
Såååå superbra när man ska göra kort- man behöver ju knappt tänka
till alls;)  matchat och klart, toppen !
Tack Pion Design för det här underbara mönsterpappret
Alma's Sewing Room Puple Room
 
 
Som bas vinröd cardstock.
Sedan delade jag fyrkanten nere till höger på diagonalen.
Klistrade en på cardstocken och "klädde" sedan baksidan av
fyrkanten uppe till vänster med andra halvan- så fick jag
rosbilden både under hörnet och på hörnet jag vek upp!
En bit av fyrkanten nere till vänster bakom bilden.
 
 
Supergulliga små blad med en swirl -dies från MemoryBox.

 
Hittade en sorts ståltrådsböj i lådan och satte fast två ringar
som jag sedan fäste en charm i vardera.



Och så den sista fyrkanten, den uppe till höger använde jag på
insidan av kortet. Den lilla rosbilden bakom ovalen och bilden på
framsidan av kortet är från samma serie Alma's Sewing Room. Images.
 

 
Material:
Vinröd cardstock
            "-                                                        Images
Doily. Vinröd Spets. Häftklamrar. Charms. Brads
Knappar. Floss. Primablomma. Rosor. Split rings
Kantstans Martha Stewart Irongate
Mönstersax
 
Trevlig Helg!
Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar