torsdag 14 februari 2013

Tips & Trix Alla Hjärtans Kort/Album

Dagen till ära visar jag ett hjärtligt kort eller om man vill minialbum.
Mycket enkelt att göra.
Här ser ni framsidan på mitt.
 
Utfällt ser det ut som en fyrklöver eller fyra hjärtan. Man bör inte
ha dekorationer som bygger för mkt på höjden om det ska bli
någorlunda platt när man viker ihop det.
 
Ett cardstock 30x30cm. Bigas vid 15 cm från båda sidorna så
det bildas 4 kvadrater. Biga sedan en diagonal från hörn till hörn.
Se bilden.
 Gör en hjärtmall.
Ta ett skräppapper 15 x 15 cm . Vik på diagonalen.
Jag hittade en kopp som var lagom att använda till hjärtbågen.
Rita och klipp.
 Så. Nu har du en hjärtmall till ditt kort.
 Vik cardstocken, de hela fyrkanterna blir fram- och baksida.
De fyrkanter som är bigade diagonalt viks in i kortet.
Hoppas ni förstår. Kolla bilden där jag bigat så tror jag ni kan se
hur det ska vara.
Lägg sedan hjärtmallen på. Var noga så du har det rätt så du behåller
vikningarna. Klipp upptill runt bågarna.
 Då skall det se ut så här!
 Jag har använt beige cardstock - ett helt hjärta och stämplat lite runt.
Här ska jag skriva min hälsning.
Sidorna som viks in dekorerade jag som två halva hjärtan.
 Här är andra sidan. Hittade i min låda några gamla stickers som var perfekta
till temat :)
Hjärtat är en dies från QuicKutz. Små distanskuddar.
 Ett helt men "öppet hjärta" ;) på baksidan av framsidan!!
 En close up på framsidans dekorationer.
 En enkel avslutning på baksidan.
När ni dekorerat klart vik ihop och gör två hål upptill genom alla
lagren. Så kan man trä ett band igenom för att hålla kortet stängt.
OBS!Titta lite före var hålen kommer hamna på de olika sidorna
 och välj ev kortare eller längre avstånd mellan hålen!
Material som jag använt:
Papper: Röd,Beige och Svart Cardstock
Stämplar: My Paper World Crown.Lion.Wings och
Vintage Lace
Stämpledynor: Memories Artprint Brown.
Distress Ink Pad Brushed Corduroy
QuicKutz  Heart, Rev Vines
Rosor, Rosknoppar, Turkos Mullberryblomma, Div. Stickers.
Svarta Rhinestones fr Kaisercraft,Band
 

Och med detta önskar jag er alla en Glad och Mysig Alla Hjärtans Dag!!

Kram Linda


1 kommentar: