lördag 23 februari 2013

Dekorerat...

Hej!

Förra helgen visade jag några "pocket-kort" och hur man gjorde dom. 
Nu har jag hunnit dekorera dom;)



Väldigt enkelt dekorerade med lite rosor och bling!
Bandet till stängningen är klippt på mitten för att bli smalare.
 

Hittade lite gamla rosor i gömmorna som var gula och blå. Bladen är stansade i Paper Artist vaxade papper. Lite pärlor och snygga band! Det finns grovsnörre i metervara, i butiken, vilket kan vara lite tjock ibland. Det man kan göra är att klippa en lagom bit och sedan dela på den, den är nämligen tvinad av 2-3 tunnare snöre.


I pappers paket, Wellington, så var det lite tags på baksidan av visningsbladet (det bladet som visar alla olika mönster och färger).
Jag klippte ut mina tags och sedan tejpade jag upp dom på craft cardstock. Snabbt och enkelt!
 

Tagsen stämplade jag med en stämpel från Inkido, grattis, och en från Roxstamps, hurra på din födelsedag.
 
Sen tänkte jag tipsa om en annan sak. Det finns inga presentpapper i shopen, men hur mycket snygga band som helst. Det kan förhöja vilket enkelt papper som helst och känslan som mottagaren får är lite mer kärlek nerlagd på paketet. Det spelar ingen roll hur gammal eller man/kvinna, det uppskattas.
Här har jag använt Satin ribbon white i hel rulle. Ett perfekt band att ha hemma, enkelt att färga.

För info hur du gör Tag-fickan-kortet kan ni kolla Här!

Material;
Cardstock
Mönstrat, Wellington 12x12 slut, men det finns kvar i 6x6
Grovsnöre
Stämplar denna och denna

Ha en underbar dag!

Kram

Erika

Ps Tag-pocket-korten med Gummistövlar och fotbollar kommer att finnas på pysseltagen från i efftermiddag;)


2 kommentarer:

  1. oh jag som var där i går :( Jag gillar ju gummistövlar :) Fina saker du gjort ;)
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Dom är jättefina. En liten fråga bara hur får du "locken att bli nere" :-)
    Har du någon magnet e.d.
    Jag har testat att göra som du beskriver men tycker att locken gärna vill stå upp en liten bit om du förstår hur jag menar :-)
    mvh Eva

    SvaraRadera