måndag 15 oktober 2012

Happy halloween

Ny vecka och nya halloweenalster. Jag har gjort en häxhatt av finaste Graphic45.

 
Stämplen är de nya halloweenstämplarna från Tim Holtz. Den har jag embossat med ett svart glittrigt embossingpulver. Blommorna har jag stansat ur med en die från Tim Holtz och vanlig boksida. Sen mistat dem med färgsprakande mist. Bandet är seambindingband och det har jag oxå mistat och skrynklat ihop för att sedan torka så blir de så krusiga och fina. Om man vill torka dem snabbare med embossingfönen så värm inte för länge på samma ställe för då vill bandet gärna bli lite bränt. Bakom blommorna satte jag fast lite gasbinda.
 
 
Brättet på hatten fuktade jag lite lätt med vatten och därefter knölade jag till formen lite så den blev lite sliten och shabby. Jag spädde ut lite akrylfärg med vatten så den blev lös och rinnig och sedan penslade jag på lite på brättet och lät den även rinna lite på struten. Till sist när akrylfärgen torkat drog jag lite med en vit stämpeldyna lite slarvigt på hatten.
 
Denna kommer att finnas på Pysseltagen. Tack för titten.
 
Kram Allram
 
 
 

1 kommentar: