torsdag 6 september 2012

Tips & Trix-torsdag - Bästa förvaringen!!!

Jag har hittat världens bästa förvarning!! Jag är så himla glad över att ha hittat den och den passar mig perfekt.

Så vad är det då jag pratar om? Jo nämligen dessa:

Och jag använder dem till alla mina stämplar, nåja, Tim Holtz får fortfarande bo kvar in sina fina pärmar men alla andra blandade stämplar som jag har drösvis av de bor nu mer i såna här :)

Jag har provat många olika förvaringar för mina stämplar, jag har haft dem i CD-fodral som det går åt massor av och som bara går sönder, jag har haft dem på laminerade ark i pärmar, både i och utan plastficka, jag har provat den något oordnade förvaringen alla huller om buller i en stor låda och ett antal till men ingen av dem har känts riktigt bra. Antingen så är det inte lätt-överskådligt eller så ramlar stämplarna ut och man tappar bort dem. Ja eller så är det helt enkelt svårt att tillföra nya som på de laminerade arken.

Men den här smarta boxen uppfyller alla mina behov och krav :)

Det är lätt att se vad som finns i varje "box", de rymmer många stämplar och vill jag sortera mina stämplar på ex tillverkare så är det lätt att bara lägga till en stämpel i boxen när jag köpt en ny, lätta att ta med på en träff, man kan förvara boxarna i vanliga tidskriftsamlare och jag kan blanda clearstamps, omonterade och EZ-monterade stämplar i samma box. Det finns även en box som rymmer stämplar på klossar! Kan det verkligen bli bättre än så här? Nä det tror inte jag :)



I varje box har jag lagt ett A4-ark skrivarpapper, man får klippa av en liten bit på höjden bara, och sen har jag stämplat upp de stämplar som jag har i på arket. I den här har jag stämplar från Catslife Press och som ni ser har jag lämnat utrymme för fler. Älskar ju de här stämplarna så jag kommer helt säkert att köpa flera och då får de oxå plats.





De stämplar som jag inte har orkat/hunnit montera på EZ har jag fäst med en Glue Dot (jag använder såna som går att flytta) så de håller sig på plats när jag öppnar och plockar ut stämplar jag vill använda.




Jag har en del stämplar från bla IndigoBlu och de kommer på ett laminerat ark när man köper dem. De har jag bara rakt upp och ner stoppat i min box. Liiiite fick jag klippa bort i toppen på arket. Men så klart kan man ju för att få plats med så många som möjligt även stämpla upp dem på ett pappersark.


Vid det här laget har ni nog fattat att jag är helsåld på den här förvaringen hihi, men om man hittar något bra så ska man ju dela med sig!

Kram
BellaMio

1 kommentar:

  1. Je viens de passer un super moment sur votre blog et j'ai adoré ! vous faites de très jolies choses, et vos astuces du jeudi sont intéressantes ! je vais m'abonner à votre NL, avec le traducteur je peux presque tout comprendre. Belle journée à vous, Nicky

    SvaraRadera