söndag 26 augusti 2012

Mer recycling...

Hej på er igen!
Just nu sitter jag i min lilla lya i Uppsala där familjen "dumpade" mig för några timmar sen. Lite märklig känsla, det var  typ 26 år sen jag senast blev avlämnad här på detta vis fast då av mina föräldrar i en studentlägenhet i Flogsta :)... Lite annorlunda omständigheter denna gång dock.

I alla fall tänkte jag idag visa ytterligare ett par alster gjorda av delvis "återvunnet" material, sånt som har legat i byrålådan och skräpat länge och väl. 

Först ett kort med en distressbakgrund som jag haft liggande i flera år, liksom textskylten:


Till den en fågel på gren - Bird Branch - Sizzix Bigz BIGkick/Big Shot Die By Tim Holtz-fast fågeln fick istället flytta in i buren, som jag också tror är en TH die, fast jag fick den nånstans, färdigutstansad i svart wellpapp. Drog lite med embossdyna på den och embossade med Aged Silver Embossing Enamel. Grenen är embossad med Distresspulver Vintage Photo och Black Soot. Fågeln är distressad och penslad med Perfect Pearls i blått och grönt. Ovanpå det UTEE clear.
Sen har jag trätt olika pärlor på tunn blå ståltråd och hängt nedtill i buren. Som "löv" på grenarna har jag lagt kluttar med Glossy Accents och strött i små glaspärlor i olika gröna nyanser.



Nästa kort är också med en recyclad bakgrund av distress stains, fast ovanpå den har jag använt ett nyinförskaffad stencil  Mini Swirly Garden - Crafter´s Workshop Templates 6´X6´, helt klart en ny blivande favorit :) :


Jag har duttat med distressdyna Aged Mahogany och infärgningsverktyg, och sen embossat med clearpulver.  Till det en textskylt utstansad med en Spellbinders. Stämpeln kommer från ett TH-set med texter. Övriga dekorationer- chipboardhjärta, distressat och stämplat med textbakgrund, Glossy Accents ovanpå. Vingarna är utstansade med Heart Wings - Sizzix Bigz BIGkick/Big Shot Die By Tim Holtz,
målade med vit acrylfärg och vit Smooch. Pearls Pewter, Svart Pearl Maker och lövpins.



Ja det var allt från mig på ett tag... fast jag håller faktiskt på och filar på en liiiten färgläggningstutorial med Prismapennor på Kraft CS...kommer inom kort i en blogg nära dig... :)

Ha det gott!!

KRAM!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar