torsdag 5 juli 2012

Kugghjul


Hej igen! Hoppas ni har det bra i solen, här i Skåne är det sol och varmt. Idag tänkte jag visa hur jag gör många kugghjul på en gång, och som blir färdiga med detsamma när dom väl är utstansade.
Jag börjar med att skära ut bitar som är lika stora som diesen 6,5 x8 cm i 300 gr akvarellpapper


Sedan alcoinkar jag småbitarna, det går snabbare att göra ett par stycken samtidigt o så har man ett litet lager att ta av sedan när inspirationen flödar,
Efter det stansar jag ut mina hjul




Vill man så kan man embossa lite också, jag provade på ett par stycken
Jag gjorde ett kort som jag dekorerade med några av hjulen

Det var allt för denna gången, om det är något ni undrar över så får ni höra av er
.
Materiallista:
Kugghjuldies
Akvarellpapper
Alcoink
Graphic 45
Embossinfolder
Alfabet


Ha det gott
Tjingeling
Annette








1 kommentar:

  1. Snyggt,men vilken embossingfolder har du användt?
    Kicki

    SvaraRadera