måndag 16 juli 2012

Enkelt och rent

Hej igen! Idag vill jag visa ett mycket enkelt och rent kort, ibland passar det inte med en massa dekorationer och bling bling, så jag har skippat allt detta, men för den sakens skull är det inte snabb tillverkat för det. Jag började med att stansa ut bokstäver från Tim Holtz stora alfabet,


 efter det så stämplade jag med en textstämpel, jag hittade en gammal i mina gömmor, det duger med vilken som helst, efter det distressade jag med dynan old paper, och chalkade kanterna med vintage photo.
Sen tog jag en bit grön cardstock, stansade kanterna med en fin kantpunch,, just den jag har använt är slut men det finns andra liknande, sen monterade jag fast bokstäverna med 3d kuddar,efter det 3d lackade jag och så här blev resultatet
kortet mäter 10x14 cm och är dubbelvikt, man kan ha det både liggandes och stående
det var allt för idag, vi ses kanske igen på torsdag, nu ska jag och gubben min fira bröllopsdag, vi har varit gifta i 35 år, inte dåligt eller hur.

Tjingeling
Annette

Detta har jag använt
Alfabetsdies
Distress dyna
Cardstock
Punch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar