fredag 6 april 2012

Påskkort och Påskägg

Mitt i påsken! Så här kommer två påsk-alster från mig:)
Brukar inte skicka påsk-kort men har vänner som fyller år
i påsk så därför får grattiskorten bli påskiga!
Detta kort med en söt kycklingstämpel från Stampendous.
Färglagd med distresser.
Den gröna blomswirlen utskuren med Slice Vintage Findings.
 En underbar påsklilja-gillar den skarpt- kanske för att
jag tycker så mkt om riktiga påskliljor!
En annan söt blomma och två rosor.
 Mera rosor och lite Paper pen prickar i guld.
 Papper:
Brun och grön cs
Kaisercraft Sweet Nothings Coll.Silver Lining
BoBunny EtCetera Geography
Stämplar:
Cling Bonnet Baby-Stampendous
Textstämpel från egna lådan
Verktyg:
Kantstans från egna lådan
Blomswirl-Slice Vintage Findings
Symaskin
Rivlinjal
Dekorationer:
Prima blomma, minirosor, påsklilja(finns en
ljusgul kvar i shopen)
Organzaband, charm-hjärta

PÅSKÄGG
Jag hade ett delbart pappersägg hemma som jag limmade ihop.
Jag grundade med först gul akrylfärg, sedan vit och ovanpå
Crackle Paint Rock Candy. Lät torka mellan lagren.
En bit bred härlig spets runt "magen".
Hittade ett gammalt påskpapper från Making Memories-
Candy Floral Flower Patch som jag stansade
med min MS kantstans Butterfly Pop-up. La
ett turkost cs bakom som jag klippte av med
en mönstersax. I andra kanten ett rosa papperssnöre.
En stor härlig ros som jag haft så svårt att få användning
för men här blev färgerna perfekta:)
Rosa dekorationsbär, en blomma och en Roxstamps-biljett (hur
klarade man sig utan den här stämpeln förut;)?
Uppe på ägget klistrade jag fast lite tyll (med limpistol - fick
inte det att fastna på ngt annat sätt) två band och en pins.
Här ser ni också att jag punchat ut två MS fjärilar och
satt fast. Några rosa Strass pearls från Inkido.
Påsklilja, minirosor och minirosblad,
organzaband och en liten söt nalle-charm.

Därmed önskar jag er alla en riktigt
GLAD PÅSK!
Kram
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar