fredag 27 april 2012

LO 2 hearts 1 love

Jag har skapat en LO med Primas ljuvliga papper.
Jag har försökt få fram den där speciella känslan av lyckorus
 när man hemkommen med en liten krabat befinner sig som i
en romantisk bubbla. Undrande hur världen kan fortsätta
som inget hänt när tiden plötsligt bara står still i ens liv:)

.....tiden har ju dock en förmåga att ta igen dom stilla stunderna
med råge...2,5 år sedan bilden;) !


Som bas har jag ett brunt cardstock där jag stämplat lite
swirlar i vitt. Ovanpå både mönsterpappret och cardstocken
har jag färgat med Distress Ink Antique Linen och
Vintage Photo på Template Mini Chickenwire.
Vimplarna är chipboard som jag klätt med mönsterpapper och
chalkat kanterna m Vintage Photo.
Rock-a-bye är utskuret m Slice Nursery Rhymes

Brun tyll med påklistrade fjärilar, dessa utklippta ur
mönsterpapper eller utpunchade med den här lilla
behändiga punchen!

Några chipboardhjärtan som jag färgade in med Jeni Bowlin
acrylic paintdabber grön. När jag höll på med dessa hjärtan kom
titeln som på beställning!
Här syns också två av Magnolias underbara dies:
Heartswirl och Edwin Lace- love them!

Materiallista:
Brun, beige,grön och gul cardstock
Prima Sun Kiss Coll. Nectar Fields och Bliss
Stämpel från egna lådan
Magnolia die Heartswirl och Edwin Lace
MS Kantstans Doily Lace
Prima blommor, Mullberry blommor
Stor ros, minirosor, rosknoppar, minirosblad
Brad, Foamsiffror, alfabetstickers
Mask Template MiniChickenwire( hittar inte
denna i shopen just nu)

Trevlig Helg!
Det blir det garanterat för mig som ska på
träffen i Örkelljunga i morgon- ser fram emot
att träffa några av er:)!
Kram
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar