torsdag 29 mars 2012

Tips &Trix Torsdag! Crackle paint på blanka ytor!

Hej!

Idag tänkte jag visa er hur ni kan använda crackle paint på plast och glas. Har ni provat att måla crackle paint på en glatt yta så vet ni att när den krackelerar så flaggar den av.

Jag har två lösningar på detta problem;)
Ett sätt är att när crackel painten börjar att spricka så lägger man på ett lager glossy accent och låter detta torka.

Det andra sättet är att använda Glue-N-Seal;)



Jag har använt både Matt och Blank Glue-N-Seal. Detta är en helt vanlig fragment, liknande, bit som jag målat halva med matt och andra halvan med blank för att ni skulle få se skillnaden. Det ni ska tänka på är att man inte kan skynda på torktiden. Om ni tittar vid pilen så kan ni se att det ser vitt och bubbligt ut;) Jag provade att snabbtorka efter att Crackle painten börjat torka, men det funkade inte;(



Här har jag gjort samma sak med en helt vanlig glasflaska. Halva med matt och halva med blank.


Liten närbild! M står för matt- och B för blank-Glue-n-seal.


Har använt Rocky Candy.
Här kan ni se resultatet när det torkat. Det bästa är att det sitter kvar ;)
Kan ni tänka er hur mycket läckert man kan använda detta till album, Lo:s och kort. Tänk så mycket kul man kan göra med charms!
Det är bara fantasin som stoppar;)


Liten närbild!



Här kan ni se resultatet utan den svarta bakgrunden! Nu återstår bara att dekorera, men det har jag inte hunnit;( Det är ju dags att packa väskan för träffen i Röstånga;) Kanske ses vi där;)


Ha en trevlig torsdag!


Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar