måndag 26 mars 2012

Grattiskort

Ett sent inlägg idag men det är i alla fall fortfarande måndag :). Och så har det ju äääntligen kommit in ett par finfina bidrag till marstävlingen och dem har vi fått njuta av i bloggen tidigare idag.
I helgen har jag varit på stor pysselträff i Ö-vik.Väldigt trevligt har det varit (som vanligt) men (som vanligt) är jag inte särskilt produktiv...sååå lååångsam... Några alster blev det  ändå fast dem håller jag på ett tag tills de nått mottagarna:).
Idag tänkte jag istället visa ett ganska snabbt gjort grattiskort med Pion Designs fina papper: Utan färglagt motiv eller hemgjorda papper går det ju faktiskt bra mycket fortare har jag märkt :)...Och ibland har man ju behov av lite neutrala grattiskort utan söta figurer eller annat som "sticker ut"...


Kortstommen är stansad i dubbelvikt vit CS med en Spellbinders. Just denna finns fn inte i shopen men det funkar ju med de flesta former. Tricket är förstås bara att se till att lämna en bit av vikningen ostansad. Textremsan är stansad med en MS kantstans och blommorna är små och medium retroblommor. Bladstans från MS. Fjärilarna är urklippta ur ett annat Pionpapper. Och så lite Paper Pen Opal här och där.

La även lite tid på att dekorera insidan:



På vänstersidan mer retroblommor och en bladswirl från Cheery Lynn. På högersidan har jag satt en "ram" utstansad mha två olika storlekar av samma Spellbinder.


Det som blev över i mitten fick hamna på baksidan:

Nu ska jag gå och fortsätta packa upp min pysselväska efter helgen, ojoj vilket kaos jag har i min gillestuga=pysselhörna just nu! Fast ett bra tillfälle till lite vårstädning och allmän rensning :)

Ha en skön vecka och glöm inte marsutmaningen- bara 5 dagar kvar :) !


KRAM!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar