måndag 12 mars 2012

Årets sista vinter-LO?

Är nyss  hemkommen från en helt fantastisk sportlovsvecka i Åre!! Vädret har varit milt sagt skiftande när vi varit där genom åren ( dimma, snöstorm, regn, tokkallt och för all del ibland sol) men denna vecka har överträffat alla förväntningar - mestadels strålande sol, perfekt temperatur, perfekt i backarna och högzon öppen nästan alla dagar!!! Eller vad sägs om denna vy :) !?:


 Fast som Erika sa härom dagen så är ju inte detta i första hand en väderblogg, kunde bara inte låta bli.. :)...

I alla fall fick fick jag med mig massor av härliga vinterbilder hem och hittade också några kul funktioner på min pyttelilla kamera, bla panoramabildfunktionen ovan, och så "burst" då kameran tar en snabb sekvens med bilder. Perfekt när man ska fota t ex skidåkning ju!

Fick en riktigt bra bildserie på äldste sonen som roade sig  med lite hopp och trix, och fick en akut lust att scrappa en LO av några av dessa:


Har ägnat mig åt en hel massa skojsiga kladdigheter :). Började med ett vitt CS och strök lite Modeling Paste i hörnen och gjorde avtryck med olika snöstjärnestämplar. Mistade sen med grön glimmermist och blå distressmist av Faded Jeansrefiller och vatten. Kompletterade lite här och där med distressdynor och infärgningsverktyg. 
Strök sen med lite utspädd vit gesso på mitten och stämplade även lite med gesson. Till sist lite snöflingor med den kanonläckra embossingkrämen som lades på med hjälp av denna TH- mask (använde "negativet" som stencil). Första gången jag provar embossingkräm  och jag lade nog på ganska tjockt och lite ojämnt men oj vad läckert när man värmde på med embossfönen och det fluffade upp!! Vill man så kan man nog få ett jämnare resultat om man lägger på lite tunnare och jämnare men jag tyckte detta blev rätt läckert :).

Och så lite detaljbilder:


Fotona har jag rispat i kanterna med en stålborste avsedd för metal sheets.  I mitten anar man gessostämplingen bla med stämpel från ett TH-kit.



"360 " ( uttalas tre-sextio :) -ett hopp där man snurrar ett varv, 360 grader, om någon händelsevis inte är bekant med termen ; )...), siffrorna från TH grungeboardset Alphabeth Soup, distressade med Crushed Olive och Broken China och sen lackade med Crackle Accents. Metallcharm.


Blomma av TH Tattered Florals dies utstansat i packmaterial från Pysseltagenpaket :). Mistat med gröna och blå distressmistar. Snöflinga av MS-stans och brad. Lite gasväv bakom. På kanten av fotot  snöflingor av en TH -On The Edge die, utstansat i genomskinlig plast och duttat med gesso.


Distressad tag med journaling och Hug Snug Seam Binding band infärgat med Distress Stains.

Japp, då tror jag att allt var med :).

Vill också passa på att påminna om MARSTÄVLINGEN- kortlift med påsktema!!  Mindre än en månad kvar till påsk så det är hög tid att komma igång med påskprojekten- och varför då inte kombinera med en liten tävling!!?

Ha en riktigt fin vecka!

KRAM!

Eva

2 kommentarer:

  1. Sååå underbar LO och vilken tur att hade fint väder på skutan och med den utsikten hade jag stannat länge på toppen och bara njutit.

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg ,härlig LO DIGGAR den.

    SvaraRadera