torsdag 16 februari 2012

Tips & Trix texturer!

Idag tänkte jag tipsa lite om hur lätt man kan skapa roliga texturer med saker man ofta har liggandes hemma. Du kan använda Gesso eller om du vill ha riktigt djupa texturer kan du använda Modeling paste. På mina bilder har jag använt Studios Gesso.




Att använda olika stämplar blir coola resultat!


Tomma toarullar kan man använda till mycket som scrappare. Att stämpla i Gesso är en!


Har du kikat under dina skor? Kanske du har ett riktigt snyggt mönster där? Här har jag köpt billiga tofflor och bara använt som stämplar.


Wellpapp gör riktigt snygga avrtyck!


Ett annat material som man ofta får med paket är bubbelplast! Jag älskar bubbelplast! Både att stämpla med i Gesso och att stämpla med Ink med det!


Vill du att dina avtryck skall synas lite mer eller vill du att din bakgrund får lite färg? Det fixar du lätt med lite Distress Ink och en Blending tool. Gnugga ut färgen med cirkelrörelser där du vill ha färg.


Du kan också mista på dina strukturer. Låt Misten torka till lite lätt så kan du stryka ut den med ett papper om du vill ha mjukare känsla på färgen.


Visst blir det läckert! Hoppas att jag kunnat inspirera till att leka fram egna bakgrunder. Du kan testa med att köra leksaksbilar, trycka lego eller snören i också. Bara fantastin sätter gränser!

Många kramar från Ullis/LillBlomman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar