torsdag 2 februari 2012

Tip och Trix-Torsdag!

Hej!

Häromdagen så var jag och hälsade på hos Inger i butiken och vi kom att prata om masker och stenciler. Misstänker att det inte bara är jag som tycker att dom "halkar" runt på pappret etc som man ska använda dom på. Inger, klok som hon är, tipsade att man kan använda sin klisterpenna;) Har haft en länge, men aldrig gillat den.


Lite masker och klisterpennan från Zig. Det man gör är att man målar masken med klisterpenna och låter den sedan torka. Masken får en lite "klistrig" yta som gör att masken stannar på plats bättre än utan.
Hade tänkt mig ett inspirations alster, men tiden försvann då jag fastnade i att testa maskerna med olika medium;) Tyvärr lider jag precis som Eva av bristen på dagsljus vid fotografering;( Tur att vi går mot ljusare tider!


Klassiska misten!



Gillar verkligen att man kan leka med masken för ett lager på lager utseende. Har dock ingen bild med här.


Provade med akrylfärg. Här kan man leka med tjocka lager etc och få riktigt fina strukturer.


Passade också på att lägga masken på ett 12" x 12" papper. Jag är ju ingen människa som brukar göra LO´s, men jag tänkte göra ett försök;) Så vem vet vad som poppar upp en lördag. Mycket projekt på gång! Man kanske ska avsluta något rosa till er på lördag;)

Det blir väldigt fina skiftningar. Kanske ska ta och leka vidare med masken på detta pappret...


Jag hoppas ni får användning för er Zig klisterpenna och man behöver inte köpa färdiga masker utan man kan göra egna.

Har ni set att kurserna är uppe på hemsidan? Kolla in vad vi har på gång under Våren. En liten titt på vad vi ska göra på första kursen kommer på lördag.

Ha en bra dag!

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar