tisdag 14 februari 2012

Kärlek på Alla Hjärtans Dag

Idag vill jag visa ett alster som jag skapat och som handlar om kärlek. Kärleken till ett barn.

Jag vill gärna förmedla TRO - HOPP  och KÄRLEK till mina barm. Jag tycker det är något som alla barn borde få med sig ut i livet, Tron på sig själv, hopp om ett underbart liv en härlig framtid och veta att man är älskad för den man är!!

I det senaste numret av den suveräna tidningen Craft Stamper fanns den här söta fågelholken. Det fanns även en mall så jag blev sugen att prova!



Så här blev min lilla holk.

Jag har klippt ut de flesta delarna i wellpapp och sedan mistat dem rosa. Till själva holken använde jag en template när jag mistade. Blev himla snyggt :)



Jag har använt ett skolfoto från i höstas och så stansat ut en oval ram och en ljus bakgrund som sticker fram bakom.

Själva ramen har jag målat med Smooch och så lagt på ett tjockt lager med Crackle Accents.

 Jag har rivit små bitar av papper från fina Pretty in Pink Paper Pad som jag färgat kanterna på och sedan limmat fast.




Även takdelen är i wellpapp och den har jag målat brun med Crackle Paint. Sen fäste jag en öljett för att ha något att sätta snöret i när jag ska hänga upp den.




 
 En hemmagjord blomma, till denna har jag använt Tim Holtz dies och sedan färgat in den med Victorian Velvet och sist limmat fast en pärla i mitten. Lätt som en plätt!




Bokstäverna är en gammal stämpel som jag har haft liggandes och nu fick användning för. Jag har stämplat dem på ett Grungepaper, klippt ut dem och sedan täckt dem med ett lager Glossy Accents.

Biljetterna har jag stansat ut och sedan färgat in med Victorian Velvet och även stämplat prickarna med samma färg för att få lite liv i biljetterna.

Sen fäste jag dem med en brad i själva fågelholken.




En liten pippi på en gren tyckte jag passade bra.

Fågeln har jag målat röd med Distress Stains och sedan målat med svart Smooch för att mörka ner den lite. Och grenen är oxå färgad med Stains och sedan ett lager med Clear crackle paint på. Blir så fräck effekt...

Snörena hänger i två knoppar från Tim Holtz. Dessa är så smidiga för man skruvar fast dem med medföljande skruvar på baksidan.

HOPP, har jag stansat ut och färgat med Vintage Photo, och så Glossy Accent på så klart :)

Lite vit spets längst ner för det är något jag gillar, hihi...




En större fågel fick oxå vara med, bara för att jag gillar dessa så mycket, hihi... Även här jag använt det mönstrade pappret från Glitz paper stack. Jag stansade ut en fågel i cardstock oxå och limmade ihop de båda för att få lite med stadga.

Sen joxade jag till kanterna och färgade dem lite mörkare med Vintage Photo.




Och så två små hjärtan längst ner.

Båda hjärtanen är mistade och så har de färgade kanter. Lite minirosor och så är bladen från en metallblomma som jag har klippt sönder.


Jag hoppas ni har orkat ta er i genom hela inlägget för det blev många bilder, hahaha!!!

Hoppas ni får en härlig underbar ALLA HJÄRTANS DAG med mycket kärlek!!

Kram
BellaMio




3 kommentarer:

  1. Riktigt fint!
    Önskar dig en fin och kärleksfull dag.
    /Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jätte fint vännen, så välarbetat och härliga färger, me like!!!

    Kram Johanna.

    SvaraRadera