söndag 1 januari 2012

Månadsutmaning Januari!


Hej!

Ja då var det nytt år, nya möjligheter och nya utmaningar;))
Jag hoppas att ni har haft en trevlig Jul och Nyår. Några nyårslöften?

Årets första utmaning har jag ju äran att ge er och denna gången tänkte jag utmana er till att skapa ATC kort (Artist Trading Cards/Konstnärs bytes kort, grovt översatt).

Det som jag tycker är så roligt med dessa kort är att man kan göra dom enklaste till dom mest avancerade små konstverken. Det är ett väldigt enkelt och roligt sätt att dela med sig av tekniker eller som en komihåg till sig själv på hur gjorde jag nu igen. Ett ATC kort kan även vara helt i metall eller tyg. Det är bara fantasin som sätter gränser!

Den enda regel ett ATC kort har är att det ska ha måtten 6x9 cm (2 1/2 x 3 1/2 inc). Sen kan det dekoreras hur som helst. Det som också brukar finnas med på ett ATC kort, om man byter med varandra, är datum, antal, namn och kanske någon form av kontaktuppgiter till konstnären.

Vad är det för regler då?
Jo, jag vill att ni;
# ska skapa en serie om 6 st kort som har samma tema.
# ska skicka in 1 bild på alla 6 korten tillsammans och 2 valfria detaljbilder.

Övriga regler;
  • Endast ett alster per person.
  • Bidraget ska vara nygjort för den här tävlingen och den här tävlingen endast.
  • Var noga med att följa reglerna. Ex. Är det en skissutmaning så ska det synas att ni utgått från den.
  • Det går så klart bra att visa bidraget i sin blogg och då gärna länka till Pysseltagen.
  • OBS!! Ni måste maila in bilderna till oss på angiven adress. Vi kan inte hämta från bildspel eller bloggar m.m.
  • Vi ser helst att bilderna inte är större 500kb.
  • Vinnaren utses genom röstning av DesignTeamet.
  • Senast den sista varje månad kl. 23.59 måste bidraget vara inmailat. Om inget annat anges i tävlingen.
  • Maila ditt bidrag till pysseltagen.blogg@live.se och skriv "Bidrag till (rätt månad)utmaningen" i ämnesraden.
  • Läs noga igenom dessa regler innan du skickar in, de bidrag som inte följer reglerna för månadutmaningarna publiceras inte.

Tyvärr så har jag inte haft möjlighet att fota i dagsljus, det finns nästan inget på denna sida det gråmulna klottet;)))), men en liten tjuvtitt på mina 6 kort som har hunnit få en bakgrund.


Korten går i rödbrunt vilket inte syns här;( Sen har jag valt lite åt steampunk stil på mina bakgrunder. Mer detaljer och färdiga kort får ni se på lördag.


Jag berättade i början av mitt inlägg att man brukar ha lite info på baksidan. Jag har denna stämpel som jag fått med några böcker för några år sedan. Den innehåller info som Artist, Titel, e-mail och antal kort.

Hoppas ni hänger på utmaningen. Ni har möjlighet att skapa efter er egen stil och material.

Ha det så bra!

Kram
Erika

3 kommentarer:

  1. Detta verkar helskoj =) Men.... jag är nybörjare på detta och förstår inte riktigt vad som menas med korten? Ska dom bara dekoreras, eller ska man skriva tips på dem, eller varför byter man dom? Hoppas ni kan få det att klarna för mig, för jag vill verkligen vara med :D

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Trevlig utmaning.
    Jag har mailat bidraget och
    lagt ut i min blogg med länk till utmaningen.
    http://olsi.blogg.se/2012/january/sex-stycken-atc-kort.html#comment
    Ha det gott!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Äntligen fick jag tid att sätta mig, och har nu skickat in mitt bidrag till er utmaning. Riktigt skoj att prova på något nytt.

    //Tussling

    SvaraRadera