torsdag 1 december 2011

Tips och Trix - Teleskop-kort!

Så var det torsdag igen och min tur att visa tips och trix.

Det har kommit in önskemål om kortvikningar och även om det det jag visar idag inte precis är en vikning så är det i alla fall ett roligt kort! Nämligen teleskop-kort som är så poppis just nu :)



Himla roliga att göra och riktigt enkla oxå!! Prova vet ja!




 Tycker det är riktigt läckert i all sin enkelhet...

Till det här kortet har jag använt Spellbinders Labels one och stansat ut i vit och röd cardstock.



Voilá!! När man drar i rosetten och öppnar upp kortet så blir det så himla fint tycker jag :) Man kan få plats med en hälsning och en extra bild om man vill...


Söta bokstäver och bling på stämpeln med Distress Stickles - Barn door och Peeled Paint.




Och till den här modellen är det de vanliga Cirklarna och Eyelet circles från Spellbinders som jag använt.


Röd, vit och craft cardstock ville jag ha till den här...



 Jag har chalkat alla kanter med Distress Ink Pad - Vintage Photo och så är det Tim Holtz brads som jag har använt för att fästa ihop delarna.


När denna söta stämpel med änglarna kom in i shoppen så kunde jag inte motstå den!!! Tycker den är såååå vacker. Jag har stämplat med brun dyna ovanpå distressad bakgrund och så ramat in allt med Distress Stickles - Vintage Photo.


Sen vill jag gärna tipsa om att allas våran Erika är på radion idag ifall någon 
av er har missat det :) Läs mer här!

Kram
BellaMio

2 kommentarer:

  1. Vilken fiffig lösning på kort, läckert!
    Tack för fina tips!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow, så himla fint!! Jag har sett dem förut, men aldrig testat, men när det nu serveras en video, måste jag bara prova.
    Tack, tack för den!
    Kram

    SvaraRadera