onsdag 7 december 2011

Julestrutar!

Igår fick jag en underlig idé, jag kände ett akut behov av att göra en julstrut, jag tror att det hänger ihop med att jag var på julbord i lördags och värdshuset jag var på hade en sån underbar gran pyntad med ett flertal gammeldags strutar. Sån gran skulle jag vilja ha! Framför allt skulle jag vilja ha sånt pynt!

Jag hängde upp mina julstrutar i lampan när jag skulle fotografera så de fick trängas lite bland mina gamla kära tomtar och pynt jag har hängandes där.


Här är den första, jag dekorerade den inte mer än ett spetsband runt kanten. Som upphängningsband tog jag ett ripsband, de är ju så stabila och fina!Papperet jag använt är Maja Designs December (just det verkar slut i shoppen men det finns så många andra kvar!).


Jag gjorde strutarna genom att först rita av en stor tallrik på ett helt cardstock och sedan klippa ut och vika cirkeln på mitten och sen på mitten igen så att jag fick fjärdedelar. Bara att rulla ihop till en strut och fästa. Jag gjorde mina strutar ganska stabila genom att limma cardstockbiten på ett mönsterpapper och sen klippa ut och rulla ihop. Limmade gjorde jag förstås med SCRAPPY GLUE, det "vanligaste limmet" som min dotter sa när hon var 7 år. <3  Hon är lite scrapskadad med en sån mamma ;D


Det blev ett par strutar till i all enkelhet. Gissar att ni får se flera strutar här sen, man kan ju göra så mycket mer med dem men om de ska hänga i granen vill jag ha dem ganska så enkla. Här använde jag Det är kyligt ute

Ber om ursäkt över bilderna, jag väntade till dagsljuset  men det synes inte hjälpa... ja, snart vänder det och blir ljusare igen. =D Lättare att fota då i alla fall!

Kramar, Cath.

2 kommentarer:

  1. ÅÅåå, så underbara strutar, blev helt kär i den rosa! Superfin. Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Wow sååå många och sååå fiiina strutar

    SvaraRadera