tisdag 25 oktober 2011

Litet julalbum!


Hej!

Idag tänkte jag visa ett litet inspirations album som går i jultema.
Hela albumet består av två bitar hårdare kartong, cardstock och en brun påse.


Framsidan på albumet har fått snöflingor gjorda av Modeling Paste. Schablonen har jag gjort med en Martha Stewert punch och papper. Vit cardstock i grunden som jag sprejat med olika glimmermister.



Snöflingorna har en härlig ruffig yta och som kompliment några snöflingor i metall. Det finns ju så fina i butiken;)



Första uppslaget. Mera mist och några härliga stämplar från både Tim Holtz och CraftyIndividuals.


Dekosen på denna sida fick bli gamla tryckknappar och Snöflingor, Martha Stewert punch.



Mittenuppslaget. Vänster sida har en ficka som blir naturligt när man viker in botten. Mera mist och stämplade snöflingor från Tim Holtz. Den stansade kanten, Martha Stewert, är öppningen på påsen och den har jag lämnat öppen så att man kan ha en tag och kort.



Sista uppslaget. Mera mist och stämplar från Tim Holtz. Ni måste tro att jag är helt galen som tjatar om Timsan;) Hoppas ni står ut;)


Snöflingorna är gjorda med schablon som ovannämnda, men dessa är gjorda på ett teflon-bakunderlägg och lite tjockare lager Modeling Paste. Sedan sprejade med silvermist.


Baksidan med sina snöflingor och mist precis som framsidan. Alla kanter är tejpade med Tissuetejp. Sen såg jag att den söta Snögubben som hänger på albumet inte har blivit fotad, men han ser ut så Här.

Material använt;

Mist; Silver, Lite olika blå/turkosa blandade
Metalldekos; Snöflinga, Snögubbe
Martha Stewert punchar
Stämplar
Cardstock
Tissuetejp
Brun Påse
Modeling Paste

Ha en trevlig tisdag!

Kram

Erika

Ps Albumet finns åter i butiken till fredag;)

2 kommentarer:

  1. oh vad jag har beundrat detta alster, urtjusigt, har ju haft förmånen att studera minsta detalj live. du är bara bäst
    kramen

    SvaraRadera
  2. Jättetjusigt! :) Man blir ju jätteinspirerad! Och vad man kan hitta på med en brun påse! :)

    SvaraRadera