måndag 3 oktober 2011

Just hemkommen...

...är jag från en helt underbar helg i Skåne, Pysseltagens scrapträff på Odengården i Röstånga!
Jag har njutit i fulla drag av fantastiskt god mat, härlig miljö och framför allt förstås av supertrevligt sällskap av Inger, Lotta, hela DT-gänget som jag äntligen fått träffa i verkliga livet och alla andra glada och goa människor som var där!

Lite bilder från träffen har redan synts här i bloggen och det kommer säkert att dyka upp fler :).
 En av de utmaningar som bjöds under helgen gick ut på att göra en brevlåda efter en mall.  Vi i DT-gänget tänkte därför att vi skulle ha tema BREVLÅDOR denna vecka. Tyvärr har jag inga bilder på själva mallen men jag tror nog att det kommer under veckan :). Själv var jag tvungen att krångla till det lite och förstora brevlådan en aning, tänkte att jag skulle få plats med årets inkommande ( man kan ju hoppas... :) ) julkort i den.

Så här blev den:






På min låda är måtten på framsidan 16x16 cm och på baksidan16x20 cm. Djupet är 6 cm.




Locket är ca 9x 19 cm ( plus en liten flärp att sätta fast med där bak)

Jättesöt stämpel från Nellie Snellen tycker jag :) : 



 Övrigt material:
Vit och Kraft/Classic - Bazzill Cardstock
Mönsterpapper Sugar Plum och Yule Tree - Saint Nick - Fancy Pants
Labels 20 - Spellbinders Nestabilities Mega Dies
Snöstjärnedies från TH
Leaf & Swirl - Magnolia Dies
Snöstjärnepunch från Martha Stewart
Cirkelskärare från Martha Stewart
Paper-pen: opal - My Paper World

Nu har jag en del att packa upp... inklusive en del nyinhandlat måste jag erkänna... kanske hinner prova lite ikväll om jag skyndar mig :).

Tack alla snälla goa som var med och gjorde helgen till en riktig höjdare, och ni som inte hade möjlighet att delta... har vi tur kanhända det blir en ny träff framåt våren ... Vi håller alla tummar för det!

Stor Kram !
Eva

9 kommentarer:

  1. Det er bare en super flot julepostkasse.

    SvaraRadera
  2. Wooow vilken snygg postlåda!!
    Ha det gott...

    SvaraRadera
  3. Åh, for en flott postkasse! Nydelige detaljer i pynten, og et herlig motiv.
    Såå fint!

    SvaraRadera
  4. Jag har sett brevlådor här och där, men den här var ju bara helt fantstiskt fin Gillar allt...färgvalet, stämpeln, dies dekorationer ja allt. Jisses vad fin den är!!
    Hoppas, hoppas beskrivningen kommer i bloggen.
    Ha det gott hälsar Eva

    SvaraRadera
  5. Vilken toppenhelg vi hade. Underbar mat och roliga scrappare. Hoppas du övar på din skånska nu och inte glömmer vad du lärt dig. Postlådan är ju bara så grann (snygg).

    SvaraRadera
  6. Vad fin den är:) En så´n skulle jag vilja göra att samla julkorten i:)

    SvaraRadera
  7. Åh vad häftigt! Vore kanon om du kunde lägga ut mallen.

    SvaraRadera
  8. Jisses vilken snygg postlåda. Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera