fredag 21 oktober 2011

Altrad konjak!

Idag blir en god vän doktor i historia! Vi är ett gäng kompisar som tänkte förära honom en riiiktigt gammal och god flaska konjak. Fint emballerad är den i en sobert vinröd box men utanpå satt  ett skyddshölje i kartong , inte lika snyggt, och så kan vi ju inte ha det :)... Det skrek liksom efter lite tillpiffning och fick därmed också ersätta ett grattiskort.  Så här blev det ( visar fast den ska ges bort först i kväll , men räknar med att han är alldeles för upptagen med sin disputation under dagen för att råka snubbla över denna på nätet, haha) :



Har målat kanterna på pappfodralet med Folk Art Antiquing Medium - Wooden Bucket Brown fast det syns tyvärr lite dåligt ( har man inte någon framförhållning så får man ju stå sitt kast och fota i uselt ljus så här års :(... )
Sen har jag klätt sidorna med mönsterpapper från Bo Bunny och bokryggspappret från Paper Loft (tror jag).
  Fördelen med att hamstra mönsterpapper är att förr eller senare så passar ett papper perfekt för ett särskilt tillfälle, nackdelen är att det då försvunnit från shopen för länge sedan...:)...
Stämpeln är en digistämpel, mitt första  försök i den branchen för jag hade INGENTING i gummi som passade :). Har färglagt med distresser men fick vara himla försiktig för att inte lösa upp skrivarbläcket med vattnet. Det funkade ändå hyfsat.

Övrigt material : 
Metalldekorationer, fyrkantig och rund
Band skänkta av svärmor :)
mörkröda halvpärlor


Några fler sidor:







Då är det bara att hålla tummarna att han klarar sig bra imorgon och får sin doktorsgrad, annars kan tänkas att stämningen på festen blir lite dämpad ;) ... fast det ska nog inte vara någon fara tror jag :)!

TREVLIG HELG på er !

KRAM!
Eva

4 kommentarer:

  1. Doktor Sven kan ju inte bli annat än toppenglad för en så fin present. Påhittigt!

    SvaraRadera
  2. Åhhh superläcker.
    Så kul att titta in till er för ni gör så mycket fint och torsdagarna gillar jag med alla fiffiga tips.
    Men nu får ni ta en titt hos mig också för igår fick jag hem en megastämpel från Pysseltagen =))
    Ha en trevlig helg!
    Kram//Y
    http://yvonnesscrapkort.blogspot.com/2011/10/pappa-ska-ha-en-skjorta.html

    SvaraRadera
  3. Såå läckert!!!
    Gillar MASSOR
    Ha det!

    SvaraRadera
  4. detta är nog bland det läckraste jag sett på länge.. WOW

    SvaraRadera