söndag 4 september 2011

Ett litet dragspelsalbum...




.. i det här kitet var det med en liten tunn plåtburk som visade sig innehålla ett dragspelsalbum! Ett 6*6 paper pad med ljuvliga papper från Crafty Individuals (papers book 1). Det här är vad jag gjorde!


Rundlarna är utstansade med diverse spellbindersdies. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad som ska vara i dem men det lutar åt foton på familjen. Blir en bra present till min något snurriga mormor sen. =)
"Framsidan"... Syns lite dåligt men fjärilen har fått ett lager glossy accents på sig! Underbar rosblad och rosor finns i butiken!

Andra sidan... jag glömmer alltid vad de små "ansiktsgjutningarna" heter... kameér? Vackra är de iaf! Jag har duttat med Paper Pen lite överallt... älskar Paper Pen...

Sista sidan då... Jag trodde det skulle bli svårt att skapa med de här pappren. Det var så himla mycket färger och samtidigt men när jag väl började så löste sig mycket av sig självt. Fantastiska mönster så jag valde att vara lite sparsam med dekorationer för att låta pappren synas mer.
Ev att jag stansar ut våra namn med något lämpligt alfabet och fäster på respektive sida om det nu blir foton i rundlarna! =)


Tänkte bjuda på ett kort också! Papper från samma pad! Valde att bygga i lager på lager.. Såna kort känns så lyxiga att ge bort för de känns tunga och välarbetade!
Precis som med vikalbumet var jag sparsam med dekorationer och lät pappren tala lite för sig själva.


Här ser du de olika lagren med cardstock emellan. Ett band och ett par rosbland fick stå för dekorationerna och fjärilarna på det övre pappret fick glossy accents på dem.


Klippte ut två fjärilar från en spillbit, monterade dem på kortet och även dom fick glossy accents på sig. =)

Det var allt för mig denna veckan!
Ses igen nästa söndag!

/Malin

2 kommentarer:

  1. Kanonfint:)Blev själv sugen på att göra ett album.
    Ha de bra
    Jessie

    SvaraRadera
  2. Jättefint album till mormor.

    SvaraRadera