måndag 19 september 2011

Äppligt!

Jag tänkte faktiskt hålla mig från att visa ännu flera tags idag ( det finns ett helt gäng till på lager :) ). Tänkte istället visa ett lite höstinspirerat  "bra att ha"-kort med  en äppelbyttebärande Tilda som har legat där färdigfärglagd sen förra hösten tror jag... eftersom jag tycker färgläggningen är den roligaste delen av korttillverkningen (förutom när man får kladda med hemgjorda bakgrunder förstås :) ) så blir det lätt så att motiven samlas på hög här hemma. Så ibland får jag ett ryck och försöker minska högen lite. Därav detta kort:


Tagen bakom motivet kan dras ut och där kan man skriva sin hälsning när man bestämt vad kortet ska användas till :)

Pappren är förstås från Maja Designs ljuvliga "Fika"-serie som kom i vintras, och det faktiskt en hel del olika kvar i butiken. De här har jag haft liggande och inte riktigt orkat börja klippa i för de är ju så fina :)... Men nu var det dags.  

Just denna Tilda är slut i shopen men det finns måånga andra söta här.

Övrigt material:
Metallhörn från Scrapbook Fun. 6 varianter bara av detta märke finns i shopen (+några andra) men just detta råkar ha tagit slut ...
Minirosor i blekorange och cremevitt. Den större orangea rosen är hemgjord.
Hug Snug Seam Binding - Claret Brown , färgen tillfixad med lite Distress Stain Wild Honey och Fired Brick

Vill  också passa på att påminna om septembertävlingen- ett "krya på dig-kit", perfekt så här i förkylningstider!!

Ha en riktigt fin vecka!

KRAM / Eva

2 kommentarer: