måndag 22 augusti 2011

Ett "manligt" kort...

...behövde jag göra till min bror som snart fyller år ( kan nog lugnt visa det i förväg, känner mig rätt säker på att han inte är ute och surfar på scrapbookingsidor faktiskt  :) )
Det blev ganska enkelt och "Tim Holtz"  rakt igenom :


Bakgrunden är distressat akvarellpapper i blå och bruna nyanser. Man anar också konturen av den stora klockmasken. Mannen med paraplyet är stämplad på kartong och utklippt, eftersom jag tyvärr inte är ägare av diesen :). Mannen liksom bilen kommer från stämpelsetet Mini Muse, verkar just nu vara slut i shopen. Både mannen och bilen finns däremot som dies. Trädet är från julsetet Winter sketchbook, har stämplat det med distressdyna black soot, och sen "fyllt i " det lite med pensel och vatten. Texten från "Urban Chic" och kanterna på framsidan liksom på insidan....



... är stämplade med stämplar från "Bitty Grunge"setet. Klockan är från " Mini Classics"

Blommorna uppe i hörnet är utstansade i boksidor med Tattered Florals, brads från egna byrålådan.
Metallnyckel från samma byrålåda, fastknuten med slarvigt distressad scrapper´s floss.

Ha en härlig skolstartsvecka!

Kram !
Eva





5 kommentarer:

  1. Jättefint kort! Insidan var jättefin. Nu känner jag en stor lust att köpa mer stämplar. ;)

    /Annika

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort. Hoppas han nu inte är ute och surfar:))
    Gjorde ett kort som jag visade, lade det sen i ett kuvert för att posta till min syster. Hon hade varit inne och sett det på min blogg:)) Ja ja man lär sig av misstagen. Ha en bra vecka du också.
    Idag börjar yngste sonen gymnasiet.

    SvaraRadera
  3. Helt mållös, detta var bara så snyggt, Woow!
    Du har fått till alla stämplar och färger i perfekt harmoni, enligt mitt tycke asså :-))
    Kramar

    SvaraRadera