måndag 13 juni 2011

Mera studentkort!

Ja, visst är det härligt med studenter! 3 stycken har vi firat i fredags, alla lika glada, lyckliga och lättade över det som är avklarat och förväntansfulla inför vad som ska komma...kan fortfarande minnas känslan av att alla dörrar stod öppna och inget kändes omöjligt :)...hoppas de får behålla den känslan länge, länge...:)

Ett par studentkort till har jag alltså gjort, och eftersom jag hade tidsnöd så fick de bli ganska enkla och enligt precis samma koncept, bara papperen skiljer. Båda dock med Maja Designs  fina "Skärgårdsliv":



Till detta kort har jag använt papperen "Regatta" och  "Navigera".  Dessutom  Canvas - White CS och Kraft/Classic - Bazzill Cardstock. Bokstäverna på vimplarna är TH Vintage Market Alphabet  och  Upon a time Alphabet i brun CS, lackade med Glossy Accents. Blommorna är utstansade med TH Tattered Florals Die och behandlade med Gesso och embossfön enligt Erikas fina tips för några dagar sen. Lite  Metallic Rub-On  i kanterna, halvpärlor och ett metallornament. Swirlen från  Leaf & Swirl - Magnolia Dies. Textskylten och den blå bakgrunden är utstansad med Spellbinders Labels Ten. den lilla studentmössan är urklippt ur pappret Lyckliga Dag - Äntligen - Maja Design.


Detta kort är tämligen exakt likadant förutom papperen som är Nautik  och Västkusten.  Textskylten utstansad med Spellbinders Petite Ovals.

Vill med detta passa på att önska alla en  RIKTIGT SKÖN SOMMAR!!! 

Kommer ta lite sommarlov från bloggen, i alla fall från det regelbundna bloggandet, eftersom jag har svårt att hinna pyssla särskilt mycket på sommaren. Däremot  kommer jag säkert dyka upp här lite sporadiskt ändå, om och när jag har något att visa :).

Ha det gott!
KRAM / Eva



3 kommentarer:

  1. Ååh vilka snygga kort! Jag verkligen tokgillar de där papprena!

    SvaraRadera
  2. Jättefina kort!Vad papperna passar bra till killkort!

    SvaraRadera