tisdag 7 juni 2011

Lekt lite!

Hej!


Först vill jag tacka alla trevliga tjejer/kvinnor som jag träffade i fredags när det var mini mässa på Pysseltagen. Det var jättekul att träffa er och hoppas vi ses snart igen.

Jag fick ett litet tips av en kvinna vid namn Shirley, Tack för tipset med Gesso!;)
Självklart har jag lekt i helgen efter både dop/bröllop.

När jag får tips eller hittar en ny idé brukar jag sitta och bara leka för att se vad man kan uppnå. Denna teknik kan jag varmt rekommendera.


Jag har stansat ut blommor i akvarell papper. Sen har jag lagt på ett blandat lager av Gesso, både tjockt och tunt på blommorna. Sen har jag tagit värmefönen, innan Gesson torkat helt, och värmt. Detta gör att Gesson bubblar sig;) Och det är meningen.


Sen sprejade jag dom med Glimmer mist, en brun och en blåturkos.



Det tar ett tag för glimmer misten att torka, men väl värt det. Sen kan ni alltid fixera med någon form av sprej.

Jag hoppas ni provar för det blir en otroligt snygg och häftig effekt. Ni kan behålla den vit och bara rubba lite Metalic rub.


Ha en bra dag!


Kram

Erika

4 kommentarer:

  1. Wow! Jättefräcka blommor!

    SvaraRadera
  2. Det var roligt Erika, att du tyckte om att "leka" med gesso, Jättefina blommor har du gjort! De kan användas ju överallt och få lite mer spännade utseende!
    Ha det gott!
    Shirley

    SvaraRadera
  3. Kanonsnyggt!
    Har aldrig hört talas om gesso, men blir självklart nyfiken.
    mvh Eva

    SvaraRadera