lördag 18 juni 2011

Jag har blivit inspirerad...

...av Inger!!!

När jag var nere hos Pysseltagen för någon vecka sedan så hade vi en del demos och då skapade Inger en så otroligt vacker låda. 

När det var dax för mig att åka hem hade jag med mig material till att skapa en låda jag oxå :)

Och här är resultatet:

Jag är såååå nöjd med resultatet och i min lilla låda tänker jag förvara alla fina metalldekosar som jag oxå köpte med mig hem :)

Jag började med att måla min låda vit, och den här nya akrylfärgen som finns i butiken är suverän, det räcker med ett lager för att den ska täcka.



Denna underbart vackra blomsterflicka kommer från de nya fina servetterna från Sagen Vintage Design, det finns flera olika i butiken och alla är lika vackra kan jag säga!!

Jag delade servetten så jag bara fick det översta lagret och sedan rev jag ut motivet så att jag fick med flickan och inte så mycket papper runt om kring. Jag fäste servetten med Studio - Multimedium på lådan.


 Blommor är ju ett måste så jag knåpade ihop en fyrbladig blomma av organza och smyckade med de fina fjädrarna och ett pärlband. I mitten av blomman limmade jag dit en fin dekoration.

Det kändes lite tomt så en metallblomma fick förhöja det hela :)



 Det här är nog min allra mesta favoritstämpel!! Använder den ofta och tycker texten är så fin!! Kommer från RoxStamps.



 Ena hörnet kändes tomt så där fick det blir lite "blingbling"...



 Och i de andra hörnen har jag limmat fast en metallblomma som jag delat i fjärdedelar och en pärla oxå.

Runt om lådan har jag gnuggat på lite wax för att få lite mer djup. Gillar verkligen wax!



Runt kanten har jag limmat fast en spets som är sååååå vacker!!! Först är det spets och i mitten är det ett pärlband oxå, heeeelt underbar!!


Mitt inlägg kommer allt lite sent idag, men skolavslutningar och klassfester för tre barn tar sin tid! Men idag har jag haft bara pysseltid, hihi...

Kram
BellaMio

4 kommentarer:

  1. Den er bare super flot... og dejlig mange detaljer... Hugs

    SvaraRadera
  2. En helt underbar ask! med många fina detaljer.
    Ha de....

    SvaraRadera
  3. Du har ett otroligt sinne för detaljer. Så himla snyggt och alldeles "lagom" dekorerat. Snyggt!

    SvaraRadera